Een klant waar we trots op zijn

Bloemenveiling Plantion is een bruisende marktplaats voor bloemisten, hoveniers en detaillisten en vierde onlangs het 100-jarig jubileum. Met 142 medewerkers creëert Plantion optimale afzetmogelijkheden voor producten van haar aanvoerders en realiseert het jaarlijks een omzet van meer dan 100 miljoen euro. Het bedrijf combineert onder één dak een klokveiling (dagverse bloemen en planten), een groencentrum (boomkwekerijproducten) en een groothandelscentrum (bloemen, planten en bloemisterijartikelen).

Plantion behoort al sinds 2010 tot onze tevreden klanten. We ontwikkelden een nieuwe WordPress-website en pakten daarna ook de complete onlinemarketingstrategie voor het bedrijf op. We verzorgen alle communicatie naar klanten toe en zetten daarbij sterk in op (online) beleving. Het design op maat is daar een goed voorbeeld van.

Bovendien ontwikkelden we een eigen portaal voor de medewerkers en is er met de Plantion Digitale Marktplaats een eigen online veiling beschikbaar. Het bedrijf bemiddelt tussen kwekers en kopers en presenteert online een uitgebreide lijst met de verkooppunten van alle leveranciers.

Een goede samenwerking
Ellis van Verseveld, Manager Marketing en Communicatie bij Plantion waardeert de goede samenwerking en de focus op resultaat. “We kennen Veconet al lang, de samenwerking bevalt ons heel goed. Jong team, denkt mee, continu scherp. Veconet maakt goede analyses en heeft korte lijnen, dat maakt het voor mij als Manager Marketing en Communicatie prettig schakelen. Het resultaat: een goede oplossing, gedacht vanuit de bezoeker en makkelijk aan te passen voor de eigenaar.”

Meer over dit project

We zijn als Veconet uitgegroeid tot de technisch partner van Plantion. Dat begon met een fris webdesign en een gebruiksvriendelijk ontwerp, voor zowel aanvoerders, kopers als andere bezoekers. We ontwikkelden een nieuwe navigatie die het makkelijker maakt om de belangrijkste informatie eenvoudiger te vinden op de corporate-website.

De website is volledig responsive en daardoor ook op tablets en smartphones eenvoudig te raadplegen. We gebruikten een magazine-achtige homepage, met aandacht voor actuele berichten en achtergrondartikelen uit het Plation-magazine Licht op Groen.


Enkele cijfers
  • 100
    Jarig bestaan in 2017
  • 100 mln+
    Omzet per jaar
  • 140+
    Medewerkers

Kleurgebruik

  • #9abf00
  • #007a4d
  • #978779
  • #706f6f
  • #ffffff
  • #000000

Typografie

  • Open Sans abcdefghijklmnopqrstuvwxyz
  • Open Sans abcdefghijklmnopqrstuvwxyz
  • Open Sans abcdefghijklmnopqrstuvwxyz

WordPress gebruiken waar het voor bedoeld is

Samen met het fullservice creative-agency Lukkien combineerden we het artwork en de campagnes met een nieuwe online omgeving. We bouwden in WordPress, om de klant maximale flexibiliteit te bieden om het artwork optimaal te integreren. Het resultaat is een website die met een paar klikken een totaal nieuw uiterlijk kan krijgen, terwijl het bedieningsgemak en de herkenbaarheid overeind blijven.

Kleurrijke Verhalen: een samenwerking met Lukkien

Met Lukkien werkten we daarnaast samen aan de campagne Kleurrijke Verhalen, specifiek gericht op de consument. We realiseerden een sterke online presentatie voor de actie. Daarvoor gebruikten we onder andere video’s, een store-locator en een kortingsmodule.

Ook zo'n mooi project starten? Neem snel contact op met Stefan Post

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Online concept voor vers fruit op je werk

Dagverse levering door dé lokale fruitspecialist

Fruitkist

Bekijk deze case

Merken waarvoor wij werken