Introductie
Wij verzorgen sinds eind 2020 de jaarcampagnes voor Praxis Ede en Apeldoorn waarmee we de twee dienstenvoordelen van deze filialen over het voetlicht brengen via printmedia, sociale media, branded-content artikelen en display-advertising op verschillende nieuwsplatforms.

Briefing
“Hoe kunnen wij onze twee dienstenvoordelen op onderscheidende wijze kenbaar maken in de regio?” Met deze vraag wendde de directeur van Praxis Ede & Apeldoorn zich tot ons. Een terechte vraag, aangezien bouwmarkten hevig met elkaar concurreren. Daarnaast is er sprake van een homogene markt; de diensten en producten van bouwmarkten verschillen onderling nauwelijks van elkaar en ze verkondigen allemaal hetzelfde. Er moest dus naar een manier gezocht worden om toch onderscheid te creëren, zonder terug te kunnen vallen op onderscheidend vermogen in producten en diensten.

Aanpak
Omdat één van de twee diensten geen unique-selling-point (USP) bevat, hebben we onderscheid gecreëerd in de wijze waarop de boodschap kenbaar wordt gemaakt: via een zogeheten hyperbool concept wordt de boodschap op overdreven en humoristische vorm overgebracht waardoor de reclame-uitingen afwijken van die van concurrenten en memorabel zijn. Dit noemen we onderscheid door een zogeheten advertising porperty’.

Resultaat
De campagne is succesvol gebleken waardoor het in 2022 wordt gecontinueerd met meer diversiteit in creatie.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Unieke content creëren met projectfotografie

Al 10 jaar dé glasspecialist bij u thuis

Duinkerke Glasservice

Bekijk deze case

Merken waarvoor wij werken