Autoriteit en marktleider binnen het sensorisch markt onderzoeksdomein in Nederland
EssensorOver Essensor
Veconet heeft sinds 2012 een samenwerking met Essensor, een bijzonder bedrijf in Ede dat zich bezighoudt met sensorisch marktonderzoek. Al 25 jaar ondersteunt Essensor merken in de food- & non-foodsector bij het verbeteren van productontwikkeling, marketing en productmanagement. Via geavanceerde onderzoeksmethoden (bijvoorbeeld naar smaak & geur) worden nieuwe consumer insights ingewonnen die kunnen helpen bij het maken van afgewogen, strategische beslissingen.
Opdrachtgevers van Essensor zijn onder andere Danone, Pepsico en Heinz. Via moderne onderzoekstechnieken (maar ook zelfontworpen methodes) komt het bedrijf tot adviezen die de processen van productontwikkeling en het in de markt zetten versnellen.
De 50 ‘expert tasters’ kunnen bijvoorbeeld haarscherpe sensorische beschrijvingen geven van een nieuw product en zijn in staat om de meest subtiele smaakverschillen te proeven. Dankzij zijn eigen consumentendatabase van meer dan 10.000 personen worden alle onderzoeken op een betrouwbare en representatieve manier uitgevoerd onder precies de juiste doelgroep(en). Marktleider ben je niet voor niks!
Meer weten over wat Essensor doet?
Meer over dit project
De afgelopen jaren maakte Essensor een complete transformatie door op het gebied van merkidentiteit en uitstraling. Een partner ontwikkelde de nieuwe huisstijl en aan ons de eer om deze te vertalen naar een moderne website die daar volledig bij aansluit. Een fris jasje: kleurrijk maar zakelijk, voor een corporate doelgroep zonder afstandelijk te zijn.
Enkele cijfers
-
25
Jarig bestaan in 2020 -
10.000+
Consumenten in database -
20+
Medewerkers


Kleurgebruik
- #004c45
- #fdda00
- #6cace4
- #ff7800
- #5489a3
Typografie
- Arimo abcdefghijklmnopqrstuvwxyz
- Arimo abcdefghijklmnopqrstuvwxyz
Geavanceerde website
Onze WordPress-experts bouwden een slimme website die makkelijk (zelf) te gebruiken en beheren is. Volledig responsive en ontwikkeld volgens het mobile first-principe. Op ieder apparaat is de website even krachtig, gebruiksvriendelijk en leesbaar. Ook is de website zó opgezet dat de website SEO-proof is en goed gevonden wordt in de zoekmachines. Een bedrijf dat zich dagelijks bezighoudt met de meest geavanceerde onderzoekstechnieken op het gebied van food & non-food, heeft natuurlijk een net zo geavanceerde website nodig!
Ook zo'n mooi project starten? Neem snel contact op met Stefan Post

